Mik a webáruház készítés lépései?

A profi webáruház készítés lépéseit feltétlenül meg kell ismerned, ha webshop létrehozásán gondolkozol. Hogy ne kelljen innen-onnan összeollóznod az információt, csokorba szedtük Neked a legfontosabbakat.

Webshop készítő cégként temérdek tapasztalatot szereztünk, hogyan akadályozhatják a cégek a saját internetes áruházuk minél gyorsabb létrehozását, és mik azok a gócpontok, amelyeken át kell jutniuk, hogy feloldják ezeket a nehézségeket.


A WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS LÉPÉSEI - A TERVEZÉS

Feltételezzük, hogy akkor adod webshop létrehozására a fejed, ha tudod, hogy mit szeretnél értékesíteni és kiknek. Normál esetben ugyanis ez lenne egy webáruház készítésének első lépése. A tulajdonos tudja, hogy mit szeretne eladni a webshopjában. 

Amennyiben van már fizikai boltod, úgy egyszerűbb a képlet. Erről az esetről bőségesen olvashatsz a fizikai boltból online aranybánya cikkünkben. Akár saját termékeid vannak, akár mások termékeinek továbbértékesítésével törnél be a piacra, át kell nézned a konkurenciát, és elgondolkodni azon, miben szeretnél különbözni tőlük, többet nyújtani náluk.

A tervezési fázisban érdemes kitalálnod a webáruházad domain nevét. Ha meglévő márkád van, ez egyértelmű lesz, de ha bizonyos szegmensnek árulsz, érdemes lehet a legnépszerűbb vagy a legtöbb terméket tartalmazó termékkategóriát alapul venni a domain név kiválasztásakor (pl. jelmezek.hu), vagy magát a szegmenst megszólítani a névvel (pl. bulishop.hu). 

Már ebben a fázisban is egyeztethetsz szakértővel, aki segít neked a kulcsfontosságú kérdések tisztázásában.

Amit még ki kell emelni, hogy a webáruház elkészülésére legalább 2-4 hónapot szánj. Csodásan hangzik, ha valaki 1-2 hét alatt ígér neked webshop készítést, de az valószínűleg csak reklámfogás lesz. Egy internetes áruház projekt jobbára legalább 1-2 hónapot igénybe vesz, fejlesztéssel, teszteléssel, beállításokkal együtt. 

Ha ez megvan, és tisztességesen kidolgoztad a tervet, áttérhetsz a következő lépésre.


A WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS LÉPÉSEI - EGYEDI FEJLESZTÉS VAGY BÉRLÉS?

Egy korábbi cikkünkben kifejtettük a bérelhető webáruház rendszerek veszélyeit. 3 esetet vázoltunk fel a tapasztalataink alapján, amikor a bérlés felé dől a mérleg nyelve.

  • Ha kevesebb, mint 100 terméked van.
  • Ha első körben letesztelnéd, piacképes-e egyáltalán a terméked.
  • Ha kifejezetten kicsiben gondolkodsz, és nem is tervezed a növekedést.

Minden más esetben megéri a saját webshop készítése. Többek között komolyabb, magabiztosabb vállalkozónak érezheted magad tőle, nem leszel gúzsba kötve a funkciók terén, szabadabban valósíthatod meg az elképzeléseidet.

Ha emellett döntesz, ajánlatot kell kérned az elkészítésre. 

Ahhoz azonban, hogy ezt megtedd, körül kell járnod, milyen funkciókra lehet szükséged. Itt érdemes “lebutítanod” a dolgot. Nem kell azonnal háromféle kártyás fizetési megoldás vagy például hűségpont rendszer. 

Tegyük hozzá, hogy a saját fejlesztésű webshop megadja azt a kényelmet, hogy alapfunkciókkal indulj, aztán majd, ha fejlődsz, vele együtt fejleszted a webáruházadat is. 


A WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS LÉPÉSEI - AJÁNLATKÉRÉS

Ha szakértőkkel dolgoztatsz, és nem bérelsz, abból az az előnyöd is származik, hogy végig egy projektmenedzserrel közösen építheted a webshopodat. Az ajánlatkérésnél nem kell túlvariálnod a dolgot, elég lesz csupán felvázolnod az elképzelésedet. Sőt, akár az is elegendő, ha csupán egy időpontot egyeztetsz, amikor majd kötetlenül elmondhatod, milyen webáruházat álmodtál meg. A projektmenedzser pedig tanácsokkal lát el. 

Így nem kell napokig vagy hetekig forgolódnod az ágyban, hogy vajon mit felejtettél el, vagy mire lehetne még szükséged. 

Ajánlatkérés okosan

Ha csak szárazan leírod egy ajánlatkérő űrlapon, hogy mit szeretnél, elküldöd tucatnyi cégnek, majd X idő után dömpingben kapsz árakat, akkor megeshet, hogy ösztönösen kiválasztod a legolcsóbbat. 

Azonban ezzel nem biztos, hogy a legjobb döntést hozod hosszú távon. 

Nem arról van szó, hogy a legdrágább lesz a legjobb, azonban okosabban teszed, ha kiválasztasz max 5 céget, mindegyikükkel beszélsz a projektedről, így megismerheted azokat, akikkel majd együtt dolgoztok a sikereidért. Ezek után kapod meg az árakat, és a szimpátiát együttvéve az összegekkel már céltudatosabb döntést hozhatsz. 


A WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS LÉPÉSEI - ARCULAT, GRAFIKAI TERVEZÉS

Ha elfogadtál egy ajánlatot, és leszerződsz a fejlesztő céggel, először az elképzeléseid alapján grafikai terveket kapsz leendő webshopod kinézetére. Láthatod, hogyan nézne majd ki a főoldal, a kategóriaoldalak, a termékoldalak, kosároldal és így tovább. 

Természetesen ezen a ponton különböző módosításokkal élhetsz. A fejlesztés gördülékennyé tétele miatt érdemes tüzetesen átnézned a terveket, és összeszedni mindent, amin változtatni szeretnél. 

A projektmenedzserrel tudsz egyeztetni a folyamat közben, így átbeszélhetitek mi az, amivel érdemes mókolni és mi az, ami esetleg kevésbé lényeges, csak mondjuk láttad másnál, és úgy hiszed, azon múlik az értékesítés sikere. 

Egy tapasztalt projektmenedzser abban is segít neked, hogy melyek azok a kulcsfontosságú funkciók, amelyeket bele kell építeni a webshopodba, és melyek azok, amelyek inkább csak porhintésre jók. 

A projektmenedzser egyébként azért is hasznos, mert számos esetben előfordul, hogy hetek mennek el cégen belüli “harcokkal”, mert X mondjuk tenne Rólunk menüpontot a felső navigációs sávba, Y meg inkább a lábléc menüjében képzelné azt el. Ez a meglehetősen fajsúlytalan kérdés hetekre megakaszthatja a webáruház készítést. Az ilyesfajta gödrökből tudja egy mozdulattal kihúzni a projektmanager a webáruház készítés teherautójának kerekét, amikor külső szakértőként ráerősíti a figyelmet a fókuszpontokra. 

Amint elfogadtad a grafikai tervet, következhet a fejlesztési fázis. 


A WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS LÉPÉSEI - A FEJLESZTÉSI SZAKASZ

Ez az etap a webshop funkcióinak összetettségétől 1-2 héttől akár hónapokig is tarthat. Itt is több körös a történet, és folyamatosan kapcsolatban lehetsz a projektmenedzserrel, ha kérdésed, észrevételed van. 

Viszont feladataid is lesznek. 

Például, ha szeretnél kártyás fizetést integrálni, akkor cég szinten neked kell szerződnöd a választott bankkal vagy más Payment Gateway szolgáltatóval. A termékek, a különböző aloldalak szövegezését is elő kell készítened. Illetve a jogi dokumentumokat, mint adatkezelési irányelvek, ászf, GDPR szabályozások is neked kell intézned. Ha gyorsan és egyszerűen ki akarod pipálni ezt, akkor érdemes a Fogyasztó Barát rendszerét használnod. 

Ezek némiképp macerás feladatoknak tűnnek, azonban szükségesek, ha minél gyorsabban el akarod indítani a webáruházadat. Azonban ezekben a lépésekben is segítségedre lesz a webshop fejlesztő cég projektmenedzsere. 


A WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS LÉPÉSEI - TESZTELÉS, BEMUTATÁS

Amikor elkészül a rendszer, és átadják neked, még nem ért véget a folyamat. Egyrészt először lekell neked is tesztelned az oldalt, hogy minden megfelelően működik-e, másrészt megmutatják, hogyan tudod használni. Betanítanak, hogyan tudsz terméket, tartalmat feltölteni, megrendeléseket kezelni, és egyáltalán mit hol találsz a rendszerben. 

Ha kollégát bízol meg a webáruház menedzselésével, akkor természetesen őt kell delegálnod erre a megbeszélésre, de őszintén szólva cégvezetőként is érdemes valamennyire képbe kerülnöd a webshop használatát illetően. 

Ez a webáruház készítési fázis is eltarthat egy ideig, azonban megéri rászánni a napokat, hogy aztán minden flottul működhessen. 


A WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS LÉPÉSEI - ÉLESÍTÉS, SUPPORT

Ha minden rendben van, és a cégeden belül a webshopért felelős ember is tisztában van a rendszer használatával, akkor élessé válhat az oldal, vagyis elérhető lesz a vásárlók számára. 

Egy webshop készítő cég azonban nem csak átadja a webáruházadat, és utána mehetsz Isten hírével, hanem folyamatos támogatást biztosít a számodra. 

Bár ez nem ingyenes szolgáltatás, viszont többszörösen megéri, ugyanis bizonyos support csomag választása esetén meghatározott havi fejlesztési óra is benne foglaltatik az árban, így biztosíthatod magadnak, hogy folyamatosan többet tudjon az egyedi webáruházad lényegében plusz költség nélkül. Nyilván, ha olyan extrát kérsz, ami meghaladja a havonta vállalt fejlesztési órák számát, akkor az járhat extra díjjal, viszont a VIP kapcsolat miatt azt kiemelt kedvezménnyel kaphatod meg. 


ÖSSZEFOGLALÁS

A fentiekből láthatod, hogy a webáruház készítés lépései nem 1-2 hét alatt zajlanak le, de ez így van rendjén. Ez egy komoly projekt, amit megfelelő előkészületek, okos tervezés, átgondolt dizájn, és észszerű funkciók fejlesztése kell, hogy jellemezzen. Ezzel ugyanis megsokszorozhatod annak az esélyét, hogy te legyél a következő vállalkozó, aki belép az e-kereskedelem elit körébe. 

Beszélnél szakemberrel a projektedről? Kattints ide!

Vagy

Ismerd meg a mi webshop rendszerünk legmeglepőbb előnyeit!

 

OLVASS TÖBBET WEBSHOP KÉSZÍTÉS TÉMÁBAN!

21 pontos ellenőrzőlista webshop nyitás előtt 

Hogyan hozza vissza GYORSAN az árát az egyedi webshop?

Mik a bérelhető webáruház veszélyei?


#DEV
#WF
#egyedi webshop
#webshop fejlesztés

Ajánlott cikkek

Kapcsolat

#Contact

Elérhetőség

Webformance KFT.
info@webformance.hu
Székhely címe: 1097 Budapest,
Óbester utca 13. 4/16.
Adószám: 24193146-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-994949
Csanda Viktor
+36 20 992 4249
csanda.viktor@webformance.hu
Forray Anita
+36 30 398 1927
forray.anita@webformance.hu

Írj nekünk!

#Follow