Fizikai boltból online aranybánya? Így lehetséges!

Ha sikerrel értékesítesz plázában vagy akár utcáról nyíló boltban, és egy új eret csatlakoztatnál vállalkozásod vérkeringésébe, ideális megoldás az egyedi webáruház.

A markáns vevőköröd ugyanis már rendelkezésre áll, az online piacra lépéssel, ami egyedi webáruházzal teljesedhet ki igazán, felerősítheted az elköteleződésüket, kényelmesebbé teheted a vásárlási folyamataikat, ezzel pedig megsokszorozhatod a profitod.

Sőt!

Erősítheted a fizikai boltba betérő vásárlóiddal való kapcsolatot is. A gyorsabb kommunikációval, extra kedvezményprogramokkal, személyesebb üzenetekkel aktivizálhatod, ennek következményeként magadhoz láncolhatod őket. 

A hatékony online jelenlét erejével kinyithatod a kaput azon potenciális vásárlók előtt, akik a lokalizált működésed miatt eddig nem is hallottak rólad.

Ha biztosítasz személyes átvételi lehetőséget az egyedi fejlesztésű webshopban, akkor az online megjelenő új vásárlókat a fizikai boltodba terelheted, így személyesen is találkozhatsz velük, ami ugyancsak mélyítheti az elköteleződést, valamint azonnali, további eladásokat biztosíthat számodra. 

VESÉZZÜK KI, HOGYAN ÉRDEMES BELEFOGNOD A TERJESZKEDÉSBE?

Egy ügyfél kapcsán merült fel bennünk, hogy érdemes lenne erről mélyebben beszélni, ugyanis rá maximálisan igazak a fenti állítások. Számos fizikai bolttal rendelkezik, amelyek éves szinten több százmilliós bevételt generálnak. És itt akár hátra is dőlhetne, mert egy nívós nemzetközi cipőmárka hazai forgalmazójáról van szó, de, ahogy a kiemelkedő cégvezetők, ő is az innovatív megoldásokat és a profitot tartja szem előtt. 

Az égbeszökő rezsidíjak, a kiszámíthatatlan bérleti konstrukciók mind arra sarkallták, hogy az online megjelenés felé lépjen. 

Itt kezdtük el a közös gondolkodást.

Előnyök

Ezek az ő esetében is a fent felsoroltak közül kerültek ki. 

  • Vásárlói kör bővítése
  • Országos szintre lépés újabb fizikai bolt megnyitásának drasztikus költsége nélkül
  • Meglévő vásárlók még mélyebb elköteleződése kedvezmények, hírlevél feliratkozás illetve online hűségprogramok futtatásával
  • Vásárlói adatok, vásárlói visszajelzések begyűjtése, elemzése és felhasználása a még eredményesebb értékesítés elérésében

Felmerülő költségek

Bejáratott fizikai boltként nem akart bérelhető webáruházmotort használni. Komoly szereplőként akart betörni az online piacra, így az egyedi fejlesztésű webshop elkészítésének egyszeri díja merült fel, mint legelső költség, de ez is elenyészőnek bizonyulhat a várható haszonhoz képest. (Neki az első éles hónapban megtérült.)

Már csak azért is saját fejlesztésű webáruházra volt szüksége, mert a készletkezelő rendszerével való szinkronizációt egyik bérelhető webshopmotor sem biztosította, így temérdek időt és pénzt bukott volna, ha azok mellett dönt. Ugyanitt lényeges volt, hogy a nagyker rendszerrel is össze legyen kötve a webshop, így ugyanis naprakészen kapta az információt, mely termékből mennyi áll rendelkezésre. 

Számolnia kellett még legalább egy alkalmazottal, aki menedzseli a webshopot: 

  • Feltölti a termékeket, 
  • intézi a megrendeléseket, 
  • kezeli az esetleges vevőpanaszokat. 

(Ehhez nem szükséges új embert felvenned, átcsoportosítással is kezelheted a problémát, esetleg némi jutalékot kínálva az adott munkaerőnek a webshopon keresztül érkező teljesített megrendelések után.) Az ügyfél egyébként külsős alvállalkozó mellett döntött. 

További költség még a szállítási díj, ami a webshop házhozszállítási lehetőségek esetén merül fel. Ezek az összegek elharapódzhatnak, azonban egyrészt van lehetőség fulfillment rendszerhez kapcsolódni, másrészről a nagy futárcégek komoly kedvezményt kínálnak, ha fixen leszerződik velük valaki. Illetve ne felejtsük, a szállítási költség egy szabad szemmel látható részét a vásárlók is állják. Ehhez ugyanis már hozzászoktak. 

FIZIKAI BOLTBÓL ONLINE ARANYBÁNYA - A MARKETINGRENDSZER KIÉPÍTÉSE

Az ügyfél megjelent már korábban is a közösségi felületeken, ami elősegítette az online terjeszkedést, azonban az eredmények csak döcögtek. Amolyan kötelező ott lenni jelleggel szerepelt csupán. Amikor azonban döntött a webshop készítésről, már jó előre fixálta a folyamatokat. Nem rohant fejjel a falnak. A fő cél a minőségi, tökéletesen működő webáruház létrehozása volt. Erre pedig okosan jó 2-3 hónapot kalkulált, és ahhoz igazította az online marketingjét.

Viszont ezalatt elárasztotta a rendelkezésre álló felületeit a webshop nyitás időpontjával. A fizikai boltokban plakátokat helyezett el, valamint minden vásárló kapott tájékoztató szóróanyagot az indulásról. A legütősebb ajánlat az volt, hogy amíg nem készült el a webáruház, egy feliratkozási oldalra vezetett az adott domain, ahol előregisztrálhattak az érdeklődök egy egyszeri, 25%-os kedvezményre. 

A közösségi oldalakon pedig ötletes, valódi értéket adó nyereményjátékokat futtatott, amelyek segítségével ugyancsak értékes leadeket gyűjtött. De nem állt meg ezen a ponton. A listának hetente kommunikálta, hogy hogyan áll a webshop készítés folyamata, így melegen tartotta azokat a kapcsolatokat is, akik a webáruház bevezetési folyamat legelején iratkoztak fel a hírlevéllistára. 

A FIZIKAI BOLT ÉS A WEBSHOP ÖSSZEKÖTÉSE MARKETING SZEMPONTBÓL


egyedi webáruház

A fizikai bolt attól válhat igazán online aranybányává, hogy lebonthatod vele a határokat. Ha elvonatkoztatunk a fenti ügyféltől (mondván nívós cipőmárkáról volt szó), akkor is ragyogóan működhet ez a struktúra. Egy helyi bolt, ami eddig egyszem lokális erőként működött, immáron országos hírnévre tehet szert.

Sőt, bizonyos fulfillment szolgáltatásoknak vagy szállítócégeknek köszönhetően akár a környező országokat is megcélozhatja. És attól, mert helyi szinten jól muzsikál, még nem biztos, hogy valóban mindenki ismeri a környéken. Pláne, ha budapesti boltról beszélünk. 

Egy webshoppal pedig ez egy újabb kiaknázható lehetőség. Ha igaz ez a te üzletedre, akkor képzeld el, hogy mekkora potenciál lakozhat abban, ha felajánlhatod a webshop vásárlóknak az ingyenes személyes átvétel lehetőségét. Így, ha olyan vásárlót szerzel online, aki eddig még nem tudott a fizikai boltodról, az ingyenes szállítás miatt könnyedén becsábítható lesz az üzletbe. A növekvő szállítási díjak miatt erre igencsak reális az esély. 

Sőt!

Még csak nem is kell azonnal vásárlódnak lennie az online shopban annak, aki aztán felkeresi az üzletedet. Lehet „csak” végigböngészi a webáruházadban lévő termékeket, és elmegy személyesen, hogy élőben is megnézze azokat, így az eladóid hathatós közreműködésével vásárlóvá konvertálhatod az egyszerű érdeklődőt. Hatványozottan igaz ez akkor, ha te magad is jelen vagy az üzlethelyiségben. 

A meghatározó online jelenlétnek köszönhetően több lábon futhat az értékesítési folyamatod, amelyek között automatikussá válik az átjárás. Ez pedig az alábbi kis matematikai műveletet eredményezi:

Nagyobb jelenlét + Nagyobb tömeg = Nagyobb profit. 

EGYETLEN FIZIKAI BOLT ESETÉN IS MEGTEREMTHETŐ AZ ONLINE ARANYBÁNYA?

Határozottan igen. Nyilván feltétel, hogy legyen forgalom az üzletben, amire alapozhatunk. Viszont, ha ez adott, szinte garantált, hogy egy jól szervezett online jelenlét felerősíti azt.

Ha egyetlen üzlettel és visszafogott apparátussal rendelkezel, akkor első körben „lebutítva” érdemes az online értékesítés piacára lépned. Például, ha nincs kapacitás a házhozszállítások szervezésére, először hirdetheted a csak személyes átvételi lehetőséget.

Ez esetben szem előtt kell tartanod, hogy csak olyan potenciális vásárlókra célozz, akik vagy a környéken laknak, vagy feltételezhetően útba esik nekik az üzleted. 

Viszont, például a hírlevél feliratkozók számának folyamatos növelésével és ügyes kommunikációval akár hónapokon belül eljuthatsz arra a szintre, hogy megengedhetsz magadnak egy alkalmazottat, aki a webshopos rendeléseket menedzseli A-tól Z-ig, immáron házhozszállítást is kínálva.

Ezzel pedig megnyílik az út szélesebb szinten. Nem kell a helyi lakosságra korlátoznod az értékesítésedet. 

MIÉRT FELEJTSD EL A BÉRELHETŐ WEBÁRUHÁZ MEGOLDÁSOKAT, HA BEJÁRATOTT FIZIKAI BOLTODNAK SZERETNÉL JÓL FIALÓ ONLINE JELENLÉTET? 

Csábító a gyors kezdés és az alacsonynak tűnő havidíj egy bérelhető webshopért. De biztos veled is előfordult már, hogy bármi, amit olcsón vagy akár ingyen kaptál, azért kevésbé küzdöttél utána, mert nem vetted komolyan az értékét.

Ráadásul, a bérlés elenyészőnek mondható havidíja a motivációt is megölheti benned, hogy aktívan dolgozz a vállalkozásod online sikeréért. Néhány tízezer forint nem fogja égetni a zsebedet, így könnyebben dobod majd félre azt a munkát, amit el kéne végezned vagy végeztetned például a látogatószerzés, a leadgenerálás, vagy a SEO tökéletesítése érdekében.

Ezzel pedig végsősoron a vevőszerzésed elé gördítesz mázsás követ. 

Ha nem bízol magadban és a vállalkozásodban annyira, hogy rászánd a saját fejlesztésű webáruház összegét, amit ráadásul akár több részletben is teljesíthetsz, akkor meglehet, nem állsz készen magára a vállalkozásodra sem. Azt is vedd figyelembe, hogy a bérelhető webshop akár már 2 év után többe kerülhet, mint amit egy saját fejlesztésű webáruház egyszeri költsége jelent.

A bérelt webshopok esetében előre gyártott sablonokból választhatsz. Ugyan módosíthatod a kinézetet, azonban így sem garantált, hogy akár a konkurenciádtól meghatározóan eltérő megjelenést hozol létre. 

A tűpontosan beazonosítható arculat pedig életbevágó a neten (is).

Ugyan a bérelhető webáruházak többsége engedi, hogy saját sablont alkoss, de ha nem értesz a kódoláshoz, beletörik a bicskád. Ha pedig az ő webdesignerük segítségét kéred, az rögtön több százezer forintodba fájhat. 

Korlátokat szabnak a beépített funkciók

Bérelhető webshop esetén csak a beépített funkciókra támaszkodhatsz. Még ha ezek többé - kevésbé kielégítők is az indulásnál, ha fejlődni szeretnél, fennáll a veszélye, hogy magasabb csomagra kell előfizetned, ami rendszeres többletköltséget eredményez.

Ráadásul, bármilyen egyedi elképzelésed megvalósítása is lehetetlenné válhat, mert a bérelt webáruház korlátaihoz kell alkalmazkodnod. Különösen égető ez abban az esetben, ha a bérelhető webshopot egyedi ERP, esetleg CRM rendszerrel kellene összekötnöd a folyamataid gördülékenyen tartása végett, és erre vagy nem képes az adott webáruház motor, vagy olyan fejlesztési díjakat mondanak neked, amire a legedzettebb vállalkozó is felhúzná a szemöldökét. 

Nincs a saját kezedben a sorsod

A megrendelések, vevőadatok, esetlegesen a hírlevél feliratkozók mind a bérelt webshop rendszerében tárolódnak. Persze, alkalmanként letöltheted őket biztonsági okokból, de ez időrabló procedúra. 

Amennyiben kinővöd a bérelt webáruház kereteit, a költöztetés szinte lehetetlen lesz, vagy egekbe szökik a vérnyomásod, mire mindent helyreállítasz. Azalatt pedig ki tudja mennyi profittól eshetsz el.

És sajnos lássuk be, a mai világban maga a bérelhető webáruházat szolgáltató cég is kerülhet olyan helyzetbe, hogy lehúzza a rolót. Vele együtt pedig a te is bukhatsz. 

Ezzel együtt érthető a félelem, ami a bérelhető webáruház felé billentené a mérleget. Hiszen valószínűleg az a gondolat kapcsolja be a vészcsengőt a fejedben, hogy mi lesz, ha nem termelem ki az egyedi webáruház költségét, és bukok az egészen? 

Viszont gondolj bele! A menő vállalkozók szerinted sosem kockáztattak semmiben? 

Dehogynem! 

Tegyük hozzá, nem is biztos, hogy hatalmasat kell kockáztatnod. Például a Széchenyi programban kimagaslóan kedvező vállalkozói hitelt kínálnak, vagy különböző pályázati lehetőségek is adottak, így akár ezeket a lehetőségeket is kiaknázhatod, ha lendületet adnál a cégednek. 

 

Itt vár a piacod legszuperebb webáruháza! 


#DEV
#WF
#egyedi webshop
#webáruház fejlesztés
#online marketing

Ajánlott cikkek

Kapcsolat

#Contact

Elérhetőség

Webformance KFT.
info@webformance.hu
Székhely címe: 1097 Budapest,
Óbester utca 13. 4/16.
Adószám: 24193146-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-994949
Csanda Viktor
+36 20 992 4249
csanda.viktor@webformance.hu
Forray Anita
+36 30 398 1927
forray.anita@webformance.hu

Írj nekünk!

#Follow