Mi a céges Facebook oldalkezelés rákfenéje?

Sokakat kikerget a világból a folytonos algoritmus váltás, az átlagosan alig 1-2%-os organikus elérés vagy épp a Meta Business Suite idegőrlő huncutságai. A céges Facebook oldal kezelése mégsem ezektől lesz igazán fárasztó. 

FACEBOOK CÉGES OLDAL KEZELÉS = NYŰG

Lássuk be, a social média, azon belül a Facebook folyamatos megújulásra készteti az embert. Félévente, de legalább évente jöhetnek új trendek. Nem elég posztolni, vizsgálni kell az eredményeket. Rá kell jönni, hogy a te célközönségednek mikor, hogyan és leginkább milyen tartalmat kell adni ahhoz, hogy minél kisebb reklámköltéssel juttathasd el azt nekik. Vagy legalábbis minél nagyobb százalékuknak.

Ez a megújulás pedig amennyire érdekes, annyira fárasztó. Nem beszélve magáról a tényről, hogy hetente minimum 3 posztot ki kell raknod ahhoz, hogy életben tartsd a céges Facebook oldalad, ne csak álljon ott. Aztán story-kat is készítened kellene, mert talán észrevetted, hogy arra harapnak újabban az emberek.

A Facebook céges oldal menedzselése nagyon időigényes: mindig újat, érdekeset, izgalmasat posztolni szép grafikákkal vagy képekkel, nyomon követni a hozzászólásokat, kérdésekre válaszolni…

Sok cégnél előfordul, hogy  nincs kapacitás külön social marketinges alkalmazására, ezért általában rátestálják valakire, hogy vigye már ezt is a főmunkája mellett. Aki “megnyeri” a feladatot, lehet az elején még lelkes is lesz, de valószínűleg idővel elsodorják majd a hétköznapi teendők, és megkopik a lendülete.

VÉRT IZZADSZ, MIRE RÁJÖSSZ, HOGYAN TUDSZ A FACEBOOK OLDALADBÓL PROFITOT TERMELNI

Már amennyiben rájössz egyáltalán. Mert ahhoz, hogy érts a Facebook oldalkezeléshez, nem elég egy-két könyvet elolvasni vagy kurzuson részt venni. Ki kell tapasztalnod, hogy a saját célközönségednél mi működik, hogy hogyan kell megszólítanod őket, milyen gyakran és persze milyen posztokkal. Milyen arányban legyenek az értékesítést támogató bejegyzések és a szórakoztatók, vagy éppenséggel milyen módszerrel hirdess a Facebookon, ha profitot akarsz.

Ez mind idő, idő, idő. 

És az eredmény enyhén szólva nem azonnal érkezik. Döcögő hónapok és pénztemető hirdetési költések után könnyen odajuthatsz, hogy tényleg csak kötelező jelleggel lesz céges Facebook oldalad. 


AZ EGYIK MEGOLDÁS, HOGY BELEÁSOD MAGAD A TÉMÁBA

Ha a napod tetemes részében ezzel foglalkozol, megnézel több órányi Youtube videót, befizetsz egy-két, több tízezret kóstáló tanfolyamra, posztolsz, tesztelsz, elemzel, akkor jó esélyed lesz rá, hogy sikert érj el. Ám akkor is ott a probléma, hogy a tudást folyamatosan aktualizálnod kell, hogy mindig képben legyél az újdonságokkal.

A MÁSIK MEGOLDÁS, HOGY FELVESZEL EGY SOCIAL MARKETINGEST

Ez nyilván járható út, azonban kemény meló kiválasztani azt a szakembert, aki valóban segíteni tud a cégeden. Mert nem elég ismernie általában a Facebook oldal menedzselést, vagy a hirdetéseket, ha nem volt még tapasztalata a te célcsoportoddal, belebukhat a projektbe. És mire észreveszed, hogy rossz embert alkalmaztál, százezreket dobhatsz ki az ablakon. 

De, hogy ne legyünk igazságtalanok, természetesen a valamilyen Facebook kommunikáció is jobb, mint a semmilyen. Arról valószínűleg nem lenne szó, hogy kárt okoz a cégednek egy nem megfelelő alkalmazott. 

Kivéve, ha esetleg egy érdeklődő levelet, ami egy ügyféltől érkezik a Facebook oldaladon keresztül, nem, vagy túl későn válaszol meg, netán hanyagul bánik a posztokhoz fűzött hozzászólásokkal, kritikus esetben arrogánsan kezeli a vevő panaszokat, akkor máris megdőlt a fenti állítás, miszerint nem okoz neked kárt.


FACEBOOK OLDALKEZELÉS ÜGYNÖKSÉG SEGÍTSÉGÉVEL

Valószínűleg nem dobsz egy hátast a meglepetéstől, de mi is egy ügynökség vagyunk:). Nálunk az Facebook oldal kezelésben az a fő elv, hogy levegyük ezt a terhet a válladról, hogy az értékes idődet a Facebook nyomogatása helyett a vállalkozásod építésére fordíthasd. Miután megismertük a céljaid, a termékeid/szolgáltatásaid, folyamatosan azon vagyunk, hogy érdekes és izgalmas cikkeket, posztokat és videókat gyártsunk a fogyasztóidnak. Fontos tudnod, hogy nem helyetted csináljuk, hanem Veled!

Mert egy magára adó online marketing ügynökség nem fog neked “csak úgy” posztolni. Tudni akarják a mögötte rejlő stratégiát, hogy mit szeretnél elérni a posztokkal. 

És itt nyilván nem az a válaszod, hogy csak kipipálni a dolgot. 

Legyen cél a 

  • követők szerzése, 
  • az elérés maximalizálása, 
  • az oldal lájkolók elköteleződésének növelése, 
  • vagy épp a vásárlók, hírlevélfeliratkozók toborzása. 

Mindegyik cél külön stratégiát követel. És egy marketing ügynökség, ahol hozzáértők dolgoznak, segít neked megtalálni a legjobban működőt. De csak akkor, ha meg tudod fogalmazni a valós céljaidat. 

A social media egy lehetőség arra, hogy közvetlenül kommunikálj a vásárlóiddal vagy a leendő ügyfeleiddel. Mindennek az alapja, hogy megfelelő legyen a tartalom: A Te célcsoportodhoz szóljon, és úgy illeszkedjen a többi kommunikációs csatornádhoz (weblap, webshop, stb.), hogy ne csak kiegészítse azt, hanem egy új kapcsolódási lehetőséget teremthessen a terméked/szolgáltatásod és a vásárlód között.

Szakembereink felépítik neked azt a stratégiát, amivel pozitív és kölcsönös kapcsolatot tudsz teremteni ügyfeleiddel, és vállalatodat „közösségivé” tudja tenni.


MIT TEGYÉL MOST?

Ha te is nyűgnek érzed a céges Facebook oldal kezelését, akkor fontold meg a feljebb említett megoldások egyikét. Gondold át és válaszd ki azt, amelyik a leginkább passzol az elképzeléseidhez. Ha hajlandó vagy tanulni, és temérdek időd van, akkor keress Facebook oldal kezelői tanfolyamot, ha inkább alkalmaznál valakit erre a feladatra, akkor nézz körbe a LinkedInen, hirdesd az állást Facebookon, vagy adj fel hirdetést a Profession-ön, végül, de nem utolsósorban adj esélyt egy ügynökségnek! Hidd el, felszabadító érzés lesz, hogy nem kell agyalnod a céged social média megjelenésein.

Ha esetleg velünk beszélnél róla, kattints ide:)!  


#SOC
#social media

Ajánlott cikkek

Kapcsolat

#Contact

Elérhetőség

Webformance KFT.
info@webformance.hu
Székhely címe: 1097 Budapest,
Óbester utca 13. 4/16.
Adószám: 24193146-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-994949
Csanda Viktor
+36 20 992 4249
csanda.viktor@webformance.hu
Forray Anita
+36 30 398 1927
forray.anita@webformance.hu

Írj nekünk!

#Follow