Kötelező kiszervezned a marketinget, ha ezek bármelyike igaz a cégedre!

Örök dilemma a marketing kiszervezése kontra házon belüli megoldása. Hogy segítsük a döntést, összegyűjtöttük azokat az eseteket, amelyek, ha igazak a cégedre, akkor kötelező külső marketinges csapat mellett döntened.

HA ÉRTÉKESÍTESZ UGYAN, DE ÚGY ÉRZED, DÖCÖG A MARKETINGED

Igazából édesmindegy, hogy szolgáltatásod vagy terméked van, ha profitot termelsz, de érezhetően lenne benne még potenciál, akkor el kell gondolkodnod, hogy milyen marketing eszközökkel tudnád kihozni a maximumot belőle. Ebben a cikkben bemutatjuk, mikor éri meg a kiszervezést is megfontolnod.

Ez főként akkor igaz, ha a céged marketingjét alapvetően te kezeled. 

Akár te egy személyben állítod be a Facebook, Google Ads hirdetéseket, te tartod életben a vállalkozásod social csatornáit, írod a blogcikkeket, néha bütykölsz a céges honlapon. És ha ez nem lenne elég, az alapvető cégműködtetési funkciókat is te látod el, mint a beszerzés, értékesítés, ügyvezetés…


Jobb esetben van egy embered, aki az ügyfél vagy vásárlókezeléssel foglalkozik. Ha nincs, akkor valóságos csoda, ha egyébként flottul megy az értékesítés. 


Még ha te is lennél az a cégvezető guru, aki tényleg minden online marketing terület professzora, és igazoltan képes vagy csodás eredményekre, akkor is feldarabolod az energiáidat azzal, hogy mindent te intézel. 


De legyünk őszinték. Kizárt, hogy valaki az összes marketing területhez profi módon értsen, naprakész tudással rendelkezzen, miközben céget is vezet. 


Ha van valamennyi visszaforgatható profitod, igenis megéri a céged online marketingjének bizonyos szegmenseit külsősre bíznod. Még csak nem is kell azonnal az egészet cakkum-pakk kiadni a kezedből. Mi több, az hiba is lenne elsőre. 


De legalább egy-egy szegmensét rábízhatsz azokra, akik mindennap az adott területtel kelnek és fekszenek. 

Mivel a profitszerzés a célod, érdemes elsőként a hirdetéseid kezelését kiszervezned. 


Mi az együttműködés előtt felmérjük, hogyan tudunk Neked segíteni. Átnézzük a terméked vagy a szolgáltatásod bemutatkozó céloldalát (oldalait), és esetlegesen javaslatot teszünk változtatásra, amellyel javíthatók lennének az eredmények. Aztán konzultáció keretében megismerkedünk, amikor is tisztázhatod, mit szeretnél elérni a hirdetési kampányokkal.

Ezek alapján kidolgozzuk a tökéletes kampány- és hirdetési struktúrát.

A hirdetésekhez szükséges kreatívokat, szövegeket az ügynökség készíti, persze nem arról van szó, hogy innentől neked semmilyen beleszólásod nincs a dolgokba. Minden hirdetés elfogadás után kerül csak éles állapotba. 


A kampányokat a PPC szakértők folyamatosan ellenőrzik, mérik, ha kell optimalizálják. Ha szükséges, változtatási javaslatokat tesznek. 

A megszerzett tapasztalatodat összeadva az online marketing ügynökség hatalmas szaktudásával leveszik a válladról a terhet, te pedig koncentrálhatsz a céged egyéb területeire, így végre megszerezheted azt a profitot, amit már régen megérdemeltél volna. 

HA EGY MARKETINGESED VAN, AKIVEL MINDENT INTÉZTETSZ

Oké, felvettél egy marketingest. Fizetsz neki több százezret havonta, és elvárod tőle, hogy intézze a social médiát, a hirdetéseket, a céges honlapot, a blogolást, a hírlevél kiküldéseket és így tovább. Igazság szerint bármennyit fizethetnél neki, ennyi feladatot képtelenség tisztességesen ellátni.


Te meg hátradőlsz, mondván megtettél mindent a céged marketingjéért, és még nem is kerül havi szinten olyan sokba. 


Túl azon, hogy vállalkozóként nyilván oda kell figyelned a költségekre, egy ember nem fogja neked megváltani a világot. Nem azért, mert hiányzik a szaktudása, hanem mert képtelenség ennyi mindenhez érteni, és leginkább minden területtel hosszútávon hatékonyan foglalkozni. 

Mi tehetsz ilyenkor? 

A legjobb, ha megtartod az egy szem marketingesedet, őszinte szívvel megvizsgálod, miben a legjobb, és kiszervezed azt a területet, amelyikben elmarad a várakozásaidtól.

Lehetőleg tapasztalt, gördülékenyen működő csapatot, akikkel a szerződés után a céged marketingese tartja a kapcsolatot.


És ez összesen nem lesz olyan drága, mintha felvennél még egy marketingest, vagy újra csak egyet alkalmaznál, de drágábban. A járulékokkal, rezsiköltségekkel megspékelve ez súlyos tétel lehet.

Viszont egy saját marketinges és egy kiszervezett online marketing csapat hatékony kombinációjával a bevételeid valóban drasztikusan növekedhetnek. 


Az igazság az, hogy a marketing a céged motorja. Ha a marketingeden spórolsz, a profitodon spórolsz.

HA VAN UGYAN BELSŐS MARKETINGES CSAPATOD, DE TÚL SOK A MÁRKÁD, SZOLGÁLTATÁSOD VAGY TERMÉKED, EZÉRT JÓL JÖNNE AZ ERŐSÍTÉS 

Egy idő után kontraproduktív lesz a marketinges munkavállalók terhelése, mert könnyen azt veheted észre, hogy nem képesek minden márkádra, szolgáltatásodra vagy termékedre ugyanakkora mértékben koncentrálni. Új embert nem lenne érdemes felvenni emiatt, és ekkor jöhet kapóra egy külsős marketinges team.


Ahogy a legelső esetben írtuk, itt sem kell azonnal mindent átpasszolnod egy ügynökségnek. Azonban a mi ügyfeleink között is bőségesen akad olyan, amelyik cégben belsős marketingcsapat dolgozik, ennek ellenére évek óta tetemes profitot hozott számukra a közös munka.  


Az iménti példánál maradva, képzeld el mekkora potenciált jelenthet, hogy az online marketing ügynökség naprakész tudással rendelkező szakértői rendszeresen egyeztetnek a belsős munkatársakkal. 


Tételezzük fel, hogy a céged emberei kitalálnak egy nyereményjátékot, amiben hírlevél feliratkozók gyűjtése a cél. Igen ám, de ehhez létre kellene hozni egy ütős landing oldalt, ami futószalagon hozza a feliratkozókat. Ezzel töltene temérdek időt a te céges embered, hogy ezt megírja, teszteli, vagy azon agyal, hogy kiválassza a nyereményeket, amelyekre biztosan ugranak az érdeklődők? 

Mi lenne, ha inkább felvázolná az elképzelést kb. egy órás meeting alatt a külsős marketing teamnek, aztán azok nekilátnának a profi kivitelezésnek, miközben a te belsős embered más területen fejlesztené tovább a céged?

Ettől még a saját munkavállalód adta az alapötletet, ellenőrzi majd a végeredményt, kéri a szükséges változtatásokat. Ebben a rendszerben mindenkinek kulcsfontosságú szerep jut, viszont te nem vesztettél fölöslegesen heteket vagy hónapokat azzal, hogy a belsős csapat a mindennapi munka mellett izzadta ki magából a nyereményjáték kampányhoz szükséges anyagokat landing page-estül, szövegestül, tesztelésestül.

Lehet, hogy nehéz döntés a marketing kiszervezése, azonban hosszútávon biztosan megéri, ha a fenti esetek bármelyike igaz a cégedre. Természetesen, ahogy a saját munkavállalóidat, úgy a külső csapatot is okosan kell kiválasztanod, azonban egyik döntésednek sem kell örökre szólnia.

Bárkivel szerződhetsz akár rövidebb távra. Viszont tudd, hogy az adott online marketing ügynökség sikere azon is múlik majd, hogy te, vagy a céged alkalmazottai mennyire működnek együtt gördülékenyen vele. Valamint legalább 3-6 hónapra érdemes elkötelezned magad egy marketing ügynökség mellett, mert rövidebb időintervallumban szinte képtelenség lenne olyan eredményeket felmutatni, amelyek reális képet adnának az adott marketing team hatékonyságáról. 

Ha érdekel, mi hogyan segíthetünk Neked, vedd fel velünk a kapcsolatot! Kattints ide! 


#MAR
#PPC hirdetés
#online marketing

Ajánlott cikkek

Kapcsolat

#Contact

Elérhetőség

Webformance KFT.
info@webformance.hu
Székhely címe: 1097 Budapest,
Óbester utca 13. 4/16.
Adószám: 24193146-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-994949
Csanda Viktor
+36 20 992 4249
csanda.viktor@webformance.hu
Forray Anita
+36 30 398 1927
forray.anita@webformance.hu

Írj nekünk!

#Follow